Budi dio naše mreže
Izbornik

Vlč. Mikulčić o odgojnom savezu između obitelji i katoličke škole

Virovitica (IKA)

Na tribini za djelatnike i roditelje katoličkih škola u Virovitici u srijedu 23. listopada o temi „Odgojni savez između obitelji i katoličke škole“ govorio je vlč. Pavao Mikulčić, svećenik Đakovačko-osječke nadbiskupije na studiju u Rimu.

Na početku tribine ravnatelj Katoličke osnovne škole Mario Večerić predstavio je predavača i pozdravio okupljene. Na tragu postsinodalne apostolske pobudnice pape Franje Amoris laetitie – Radost i ljubav predavač je ustvrdio kako je došlo do razdora između obitelji i društva, obitelji i škole. Odgojni savez zapao je u krizu jer je uzdrmano povjerenje obitelji u društvo i školstvo i obrnuto, a umnažanje takozvanih odgojnih stručnjaka dovelo do prisvajanja roditeljske odgojne uloge u najintimnijim vidicima odgoja: osjećajnom životu, osobnosti i razvoju.

Nasuprot spomenutoj situaciji, nastavio je predavač, potrebno je ojačati svijest da su roditelji prvi odgojitelji svoje djece te posvijestiti i učvrstiti roditeljsku odgojnu ulogu, u čemu i sama Crkva želi dati snažan doprinos. To čini na različite načine, a napose kroz katoličke škole koje u temelju odgojno-obrazovnog projekta imaju Isusa Krista, a evanđeoska načela postaju odgojne norme, unutarnja motivacija i istodobno konačni cilj.

Predavač je istaknuo da se u katoličkim školama ostvaruje sinteza između vjere i kulture te vjere i života. Stoga katolička škola više nego ijedna druga mora se ostvarivati u zajednici čiji je cilj prenošenje životnih vrednota utemeljenih na vjeri u Isusa Krista. Tu zajednicu čine svi koji su na izravan ili neizravan način uključeni u odgoj djece: ravnatelj, učitelji, stručni suradnici, duhovnici, nenastavno osoblje i napose roditelji. Međusobnom interakcijom svih navedenih članova stvara se odgojni savez koji pretpostavlja međusobnu suradnju i zdrave međuljudske odnose.

Vlč. Mikulčić stavio je naglasak i na nastavnike/učitelje o kojima u najvećoj mjeri ovisi realizacija odgojno-obrazovnog projekta škole i odgovornost za stvaranje jedinstvenog kršćanskog ozračja. Živeći tako jedinstveno i posebno kršćansko poslanje i sami učitelji igraju važnu ulogu u pomaganju roditelja na suradnju sa školom.

Govoreći o dvije vrste orijentacije u odnosu obitelj – škola, predavač je zaključio kako danas prednost ima partnerska orijentacija nasuprot tradicionalne. Dok u ovoj drugoj roditelji prepuštaju odgoj djece školi, u prvoj, partnerskoj naglašava se važnost suradnje roditelja i škole u obrazovanju i socijalizaciji djece te kreiranju pozitivne školske klime.

Na koncu predavanja predstavio je određena rješenja koja mogu pomoći školi i roditeljima da još jače razvijaju međusobnu suradnju i odgovornost u partnerstvu.