Vokalno-scenski prikaz „Uputi se tužna Mati“ u vinkovačkoj crkvi sv. Euzebija i Poliona

Vinkovci (IKA)

U sklopu trodnevne turneje po Slavoniji gosti Imotske krajine su u subotu 30. ožujka u ispunjenoj središnjoj vinkovačkoj crkvi sv. Euzebija i Poliona održali vokalno-scenski prikaz „Uputi se tužna Mati“ pasionska baština Imotske krajine.

„U ovo sveto korizmeno vrijeme punih srca i vjerničke pobožnosti želimo s vama podijeliti sve bogatstvo napjeva, skladbi i običaja vezanih uz korizmu u Imotskoj krajini koja je u svojoj punini uspjela sačuvati tradicijsku baštinu svojih predaka te je s ponosom prenosi svojim potomcima. Večerašnji koncert je zamišljen kao suprotstavljanje urbanih i ruralnih korizmenih tradicija Imotske krajine – Zbora Gospe od Anđela iz Imotskoga naspram kantanja i pjevanja odnosno kontanja. Ove tradicije koje su u životu već stoljećima međusobno se nadopunjuju te intenzivnim emotivnim izražajem uvode u misterij Kristove muke, smrti i uskrsnuća“, rekao je Mijo Zidar, magistar novinarstva, viši stručni suradnik za izdavaštvo i odnose s javnošću Pučkog otvorenog učilišta Imotski. Upravo je Učilište, uz partnera – Konzervatorskoga odjela u Imotskom organizator ovoga događaja.

„Predstavljamo korizmene običaje Imotske krajine s najvećim naglaskom na kantanje koje je zastupljeno po selima Imotske krajine, najčešće na Veliki Petak u procesijama za križem. Svako selo, zaselak, župa ima svoj poseban način kantanja, pa smo došli predstaviti Slavoniji naše korizmene običaje u Zagori“, rekao je Anđelko Nikolić, voditelj Mješovitoga pjevačkoga crkvenoga zbora Gospe od Anđela iz župe sv. Franje iz Imotskoga, a koji s Joškom Ćaletom potpisuje animaciju i odabir. Glazbeni fenomen Imotske krajine – kantanje, kako se moglo čuti, bit će uvršteno na reprezentativnu listu zaštićenih nematerijalnih kulturnih dobara Republike Hrvatske.

U scenskom dijelu večeri, izvedene su i dvije scene pasionske igre „Muka Gospodina našega Isusa Krista“. Sudionici dolaze iz različitih lokaliteta: Mješovitoga crkvenoga pjevačkoga zbora Gospe od Anđela iz Imotskoga, glumci pasionske igre „Muka Gospodina našega Isusa Krista“ župe sv. Franje iz Imotskoga, pučki pivači iz župe sv. Ilije Proroka iz Studenaca i Bratovštine sv. Stjepana Prvomučenika iz Gorice-Sovića te kantači župa: sv. Luke iz Podbablja (Grubine), Presvetoga Trojstva u Slivnom, Gospe od Karmela iz Zagvozda i Svih Svetih iz Zmijavca. U sklopu gostovanja bilo je postavljeno i 6 kapafix ploča s informativnim grafikama. „Ploče su vezane uz određene župe Imotske krajine, ali o samom kantanju popraćene QR kodovima koje posjetitelji skeniraju i onda ih taj sustav odvede na video koji prikazuje ili procesiju Velikoga petka u određenoj župi, ili snimku samoga kantanja, tako da smo svemu tome dali jedan multimedijalni karakter“, pojasnio je Zidar. Također je istaknuo: „Ovim putem želim zahvaliti župniku mons. Tadiji Pranjiću i svim župama u Vinkovcima, gradonačelniku Vinkovaca Ivanu Bosančiću, gosp. Martinu Miškoviću iz Ogranka Matice hrvatske u Vinkovcima, župnom Zboru, gosp. Danijelu Šoti, umjetničkom voditelju FA Lisinski te gosp. Tomislavu Lozančiću iz Zavičajnoga kluba Imoćana u Vinkovcima, kao i vama, dragi posjetitelji, koji ste svojim dolaskom uveličali večerašnji koncert.“

Domaći župnik mons. Tadija Pranjić je izrazio dobrodošlicu i zahvalio gostima rekavši kako pasionska tradicija Imotske krajine pokazuje sve bogatstvo hrvatskoga duha, duše, srca. To nije samo kulturna baština Imotske krajine i cijeloga hrvatskoga naroda, nego i kulturna baština jedne civilizacije, kao što su Festa sv. Vlahe, križni put na otoku Braču, i još neke, koje su zbog svoje specifičnosti ušle u svjetsku kulturnu, a ovoga puta i vjersku baštinu u kojoj se vidi gdje je Katolička Crkva imala svoj presudni utjecaj na razvoj naše kulturne i posebno vjerske baštine.“