Istina je prava novost.

Mladi su umorni od farizeja, trebaju očeve

Da bi učila pravednosti i milosrđu naše mlade, Crkva najprije treba biti „mjesto pravde i milosrđa za njih“. Crkva koja se hvata u koštac s nepravdama unutar svojih zidova je Crkva koja može ustati protiv svake nepravde na svijetu, poručio je mladi slušač iz Indonezije na Sinodi čiji su radovi predstavljeni na redovnom brifingu.

„Svi smo u istom čamcu, mladi ljudi sa svojom snagom, a stariji s poznavanjem zvijezda“, metafora je kojom se poslužio Joseph Sapati Moeono-Kolio, mladi slušač na Sinodi, član Caritasa Internationalisa za Oceaniju, kako bi sažeo značenje međugeneracijskog dijaloga. Njegov intervent je popraćen burnim pljeskom u sinodskoj dvorani, izvijestio je prefekt Dikasterija za komunikaciju Paolo Ruffini 12. listopada na redovnom brifingu posvećenom radovima Biskupske sinode koja se od 3. do 28. listopada održava u Vatikanu na temu „Mladi, vjera i razlučivanje zvanja“. Joseph je govorio o potrebi za „očinstvom“ i praćenjem koje je na vrlo dramatičan način prisutno u svijetu mladih, primjerice u Africi gdje je, kako je rekao jedan od sinodskih otaca, „više od 500 tisuća djece upisano u matičnu knjigu rođenih bez očeva imena“.

Druga tema koja izaziva također bijes kod mnogih mladih jesu društvene nepravde „na području ekonomije, ali i u upravljanju zajedničkim domom i ekologiji“, izvijestio je Ruffini naglašavajući „važnost enciklike Laudato si’ u odgoju i izobrazbi bogoslova i sjemeništaraca“ koja je izašla na vidjelo u raspravi drugog tjedna Sinode, posvećene drugom dijelu Instrumentum laboris. Borba protiv nepravdi, rekao je Moeono-Kolio, „nije isključivo u djelokrugu naših crkvenih društvenih tijela, već bi trebala biti dio redovne formacije mladih ljudi u katoličkim školama i župama.“ „Ali da bi učila pravednosti i milosrđu naše mlade, Crkva najprije treba biti ‘mjesto pravde i milosrđa za njih’“, rekao je mladi slušač, koji je pitao: „Kako se mladi mogu boriti protiv nepravdi u svijetu u kojem to ne mogu činiti u svojim Crkvama? Pitam se to kao osoba koja dolazi iz sredine gdje su prisutna seksualna zlostavljanja od strane svećenstva i korupcija, ali ako se to javno obznani, pa čak i ako se o tome samo govori, to je profesionalno i kulturno samoubojstvo.“ „Mladi su umorni od farizeja, trebaju očeve“, rekao je mladi slušač te uputio apel: „Crkva koja se hvata u koštac s nepravdama unutar svojih zidova je Crkva koja može ustati protiv svake nepravde na svijetu. Ondje bi mladi ljudi htjeli biti: u prvim bojnim redovima, zajedno sa svojim pastirima koji ih vode“.

S. Mina Kwon, ravnateljica i savjetnica na Katoličkom Sveučilištu u Daeguu, u Južnoj Koreji, na brifingu je pozvala na „prepoznavanje i jačanje uloge žena u Crkvi“. Ona je kritizirala „autoritarne stavove koji su u opreci s evanđeoskim vrijednostima” i koji su plod „klerikalizma koji se protivi jedinstvu” i uvodi u Crkvu „srednjovjekovnu hijerarhiju koja je uzrokom nejednakosti i isključenosti“. „Mladi trebaju muškarce i žene koji će živjeti skladno u Crkvi”, primijetila je korejska redovnica. Govoreći o temi duhovnog vodstva, o kojoj se raspravljalo drugog tjedna sinode – posvećenom razlučivanju, na tragu drugog dijela Instrumentum laboris – istaknula je da „ova zadaća ne može biti ograničena samo na svećenike“.
Odgovarajući na pitanja novinara o razlozima zbog kojih žene prisutne na Sinodi, a posebno osam viših redovničkih poglavarica, ne mogu glasati, mons. Everardus Johannes de Jong, biskup iz Cariane (Nizozemska), odgovorio je: „Prisutnost žena je tako jasna i njihov se glas itekako čuje. Slušamo žene, ali glasovanje nije nešto što za sobom povlači neku moć. Ovo je savjetodavna sinoda, govori se također o onome što žene misle: postoji velika otvorenost prema svima, a žene su dio tog procesa, baš kao što su sudjelovale u pripremama za sinodu. Njihovo je mišljenje vrlo dobro izraženo u Instrumentum laborisu. Činjenica je, međutim, da je Isus izabrao apostole koji su bili muškarci: ovo je sinoda biskupâ, ne postoje žene biskupi i kardinali, moramo naučiti s tim živjeti“.