Dubrovnik: Dr. Trdić održao predavanje „Odgoj u slobodi“
Foto: Tea Kuzek Marević // Dr. Trdić održao predavanje „Odgoj u slobodi“
Dubrovnik (IKA)
Predavanje „Odgoj u slobodi“ održano je u ponedjeljak 20. veljače u dvorani Ivana Pavla II. u Dubrovniku u organizaciji Obiteljskog savjetovališta Dubrovačke biskupije u sklopu 16. Tjedna psihologije u Hrvatskoj. Predavač je bio don dr. sc. Đuliano Trdić, liječnik i specijalist dubinske psihologije te rektor Centralnog bogoslovnog sjemeništa u Splitu.
Predavanje „Odgoj u slobodi“ održano je u ponedjeljak 20. veljače u dvorani Ivana Pavla II. u Dubrovniku u organizaciji Obiteljskog savjetovališta Dubrovačke biskupije u sklopu 16. Tjedna psihologije u Hrvatskoj. Predavač je bio dr. sc. don Đuliano Trdić, liječnik i specijalist dubinske psihologije te rektor Centralnog bogoslovnog sjemeništa u Splitu.
Na početku je prisutne pozdravila klinička psihologinja mr. spec. Silvia Sokal Gojavić, voditeljica Obiteljskog savjetovališta Dubrovačke biskupije. Dr. Trdić je istaknuo kako je vrlo važno da se odgoj događa u slobodi, objasnivši preduvjete za odgoj te kako postavljati granice u odgoju u obitelji, a da pritom zadržimo radost.
„Pod preduvjetima za odgoj podrazumijevamo unutar obitelji stvoriti pozitivne odnose, povezanosti, dinamičnosti, realnosti, optimizma, radosti te usmjerenosti svih aktera na učenje i samoanalizu onoga što prolazimo“, objasnio je predavač. Suprotnost tome bili bi negativni ili toksični odnosi.
Također, roditelji često mogu doživjeti sindrom izgaranja zbog preopterećenosti, rekao je. „Svrha cjelokupnog odgoja djeteta jest da osobu dovedete od egoizma k altruzimu, od nesposobnosti da voli sebe i drugog čovjeka na ispravan način do toga da voli i sebe i drugog čovjeka na ispravan način“, istaknuo je dr. Trdić, pojasnivši kako roditelji mogu razviti četiri temeljna stila odgoja ovisno o emocionalnoj hladnoći i toplini te ovisno o popustljivosti i postavljanju granica.
Pojasnio je i važnost razlikovanja nutarnjeg pristanka ili nametanja u odgoju jer odgoj nije nastava, poduka ni vježbanje, već je proces koji traži da dijete iznutra pristane na neki vrijednosni sustav, ne dajući odgovor koji je uvjetovan prisiliom i manipulacijom, primjerice nagradom i kaznom koji najčešće davaju iznuđeni odgovor.
Predavač je potaknuo roditelje da odgoj ne prepuštaju stihiji, već da u slobodi postavljaju određene granice i zahtjeve vodeći tako dijete, s dovoljno emocionalne topline, autoriteta i povjerenja. Predavanju su prisustvovali i dubrovački biskup Roko Glasnović i generalni vikar mons. Ivica Pervan.