Istina je prava novost.

Četvrti utorak sv. Antunu na Svetom Duhu

U Župi sv. Antuna Padovanskoga na zagrebačkom Svetom Duhu u tijeku je pobožnost „13 utoraka sv. Antunu“. Četvrtoga utorka 4. travnja misno slavlje predvodio je bolnički kapelan fra Filip Musa, OFMConv.

Budući da četvrti utorak sv. Antunu pada u Veliki tjedan u kojemu se dolazi do srca kršćanske poruke, a to su muka, smrt i uskrsnuće Isusa Krista, fra Filip je u propovijedi prikazao jedan mali križni put s dvije postaje.

Prva postaja je Isus u Getsemanskom vrtu. „Spopali su ga žalost i tjeskoba. Bio je to jedan neprepoznatljivi Isus. Molio je ‘Oče moj! Ako je moguće neka me mimoiđe ova čaša.’ Ovaj kalež označava gomilu trpljenja koje se ruši na Isusa Krista i mjeru božanske pravde koju su ljudi ispunili grijesima i propustima. To je grijeh svijeta koji Isus prima na sebe i koji pritišće njegovo srce kao kamen živac. Zamislimo ovaj naš svemir kojega tvore milijarde galaksija, a svaka galaksija ima milijarde zvijezda i da se tu piramidu naopako postavi tako da je sve na jednoj točci, zamislite kakav teret mora podnositi ta točka. Ali moralni grijeh svijeta kojega Isus prima na sebe nije ništa lakši. Otud njegova žalost, suze i krvavi znoj“, pojasnio je fra Filip.

Istaknuo je da „mi ne možemo ništa učiniti za Isusa u ono vrijeme, ali možemo u ovo današnje“, primijetivši: „Zamislimo koliko ima drama i tragedija možda u zgradi u kojoj živimo, možda nasuprot našega stana, a da to uopće ne primjećujemo. Koliko je Maslinskih vrtova u srcu naših gradova, sela, na našim putevima. Nemojmo ih ostaviti same.“

Druga postaja je Kalvarija, Isus na križu povika „Bože moj, Bože moj, zašto si me ostavio?“.

„Usuđujem se izustiti nešto neočekivano. Isus je na križu postao ateist. Postoje dvije vrste ateizma, onaj aktivni kada čovjek slobodno i dobrovoljno odbija Boga, a pasivni je kada čovjek trpi, pati bol, kada je razapet i duhovno i moralno i psihički i fizički i depresivno, kad pomisli da ga je Bog ostavio. Isus je iskapio taj i takav ateizam. Ne samo deklarativni, aktivni i pasivni, nego i onaj naš. Svi smo mi u neku ruku ateisti jer smo puno puta nezainteresirani za Boga, Bog nam nije uvijek na prvome mjestu. Bog je i danas odbačenik za veći dio čovječanstva“, protumačio je fra Filip, istaknuvši da je Isus na križu do konca svijeta u onima koji nevino trpe, u teškim bolesnicima, a čavli koji ga drže prikovanim na tome križu su propusti prema slabima, malima i siromašnima.

„Vjerujemo li, jesmo li svjesni da je Isus s nama i uz nas kad smo u nevoljama, teškoćama, u duhovnim, moralnim, psihičkim depresijama“, potaknuo je na promišljanje.

Fra Filip je u propovijedi naveo i primjer Josipa iz Arimateje, rekavši da on i danas utjelovljuje sve one koji se trude skinuti barem jednoga raspetoga s križa, umanjiti njegove muke, tjeskobe i strahove.

„Možda upravo ti večeras možeš biti taj koji će nekoga skinuti s križa“, potaknuo je fra Josip okupljene vjernike na aktivni angažman prema bližnjima.

Prijenosi misnih slavlja sa Svetoga Duha mogu se pratiti utorkom u 19 sati u programu Hrvatskoga katoličkog radija, na Facebook stranici HKR-a i na Laudato TV.