Istina je prava novost.

Biskup Škvorčević predvodio spomen na poginule branitelje prigodom Dana Požeško-slavonske županije

Prigodom Dana Požeško-slavonske županije, 13. travnja, biskup Antun Škvorčević predvodio je euharistijsko slavlje u požeškoj katedrali za poginule i preminule hrvatske branitelje.

U pozdravu je svima nazočnima na čelu sa županicom Antonijom Jozić čestitao Uskrs, napomenuvši kako ga Crkva slavi osam dana kao jedan dan, i svaki dan kliče: „Ovo je dan što ga učini Gospodin!”. Uputio im je zatim čestitku prigodom Dana županije, kazavši kako su se okupili u katedrali da bi Bogu zahvalili za sve ono što su svojim nastojanjima, uz njegovu pomoć ostvarili. Dodao je kako na poseban način žele zahvaliti hrvatskim braniteljima koji su svojom žrtvom života, napose u zapadnoj Slavoniji, podarili dostojanstvo slobode. Još je rekao da u misno slavlje uključuju i one branitelje koji su u ratu nestali, nakon rata preminuli, kao i njihove roditelje i druge članove obitelji, moleći da i njihova žrtva snagom Isusove smrti bude pobjednička u vječnosti.

U homiliji biskup Škvorčević je ustvrdio kako je sve – pa i to okupljanje u katedrali – započelo prije više od dvije tisuće godina kad su žene došle na Isusov grob i našle ga prazna, a on im se ukazao kao živi pobjednik nad smrću, te potom i učenicima, kako izvješćuje naviješteno evanđelje. Uskrsli Isus se vlastitom inicijativom pojavljuje među svojima, koji prestrašeni misle da vide utvari, na što im on pokazuje svojih pet rana, svjedočeći kako je on istovjetan s onim Isusom koji je razapet na križu, ali na novoj razini postojanja s proslavljenim tijelom. Nastupa riječima „Mir vama!”, pitajući ih zašto su prestrašeni, te se u razgovoru s njima i blagovanju odvija svojevrsni dinamizam života i smrti, susret onoga koji je pobijedio smrt i onih koji su bez njega smrtni. Svojevrsni je to nastavak njegovih drugih susreta s učenicima, napose onoga na putu u Emaus, gdje im se u razgovoru ražarilo srce, a prepoznavanje njegova identiteta, otvaranje očiju ostvarilo u lomljenju kruha. „Euharistijsko blagovanje, kojem prethodi naviještena riječ do danas je znak Isusove prisutnosti među nama, te smo se i danas okupili u tom dinamizmu kako bi se i nama u blagovanju otvorile oči vjere, pa se nahranili njegove uskrsne prisutnosti”, ustvrdio je biskup.

Polazeći od naviještenog ulomka iz Djela apostolskih, kazao je kako je ono što je učinio sv. Petar još uvijek zanimljivo i izazovno. Naime, sv. Petar je ozdravio jednoga koji je bio hrom, tumačeći da se to dogodilo snagom Isusa Krista kojeg su Židovi razapeli a Bog ga uskrisio od mrtvih. Biskup je istaknuo kako je uskrsnuće Božji izvanredni zahvat, događaj koji nadilazi redovite zakonitosti postojanja, te je Isus dao nalog svojim učenicima da ga naviještaju svim ljudima do svršetka svijeta. Navještaj, naime, budi u srcima vjeru u Isusa Krista. Nitko ne vjeruje mrtvome nego živome, te je sama vjera u Isusa Krista dokaz da je on živ, kazao je biskup. Oni koji su uzvjerovali u uskrslog Gospodina, po svjedočanstvu Djela apostolskih, pitaju što im je činiti da se i oni spase, te su čuli odgovor: „obratite se i krstite u Isusovo ime”. Biskup je zaključio kako se spomenuti dinamizam koji je započeo u Jeruzalemu neprekinuto ostvaruje sve do danas, i da „njime uskrsli Krist oblikuje zajednicu svoje Crkve, kojoj pripadamo, uvjeravajući nas da je živ”.

Istaknuo je kako u navedenom prikazu iz Djela apostolskih pitanje zdravlja hromog čovjeka sv. Petar povezuje s njegovim cjelovitim ozdravljenjem, koje se dogodilo kad je povjerovao u Isusa Krista, obratio se i postao dionik oproštenja grijeha, snagom njegova pobjedničkog Duha. Biskup je ustvrdio kako je to put da svjetlost uđe u mrak zla kojim je ranjeno naše biće te i mi s Isusom Kristom budemo jači od smrti. „On želi da budemo zdrave osobe u punini svoga bića, kakvima nas može sazdati samo njegova milosrdna ljubav kojom je pobijedio smrt na križu. Kad smo ubijeni u svom duhu, tada smo konačno usmrćeni”, kazao je biskup. Poželio je nazočnima da iskuse Uskrs po kvaliteti svoga duha očišćena Božjim milosrđem od sebičnosti i zla.

Upozorio je sudionike slavlja, napose majke poginulih hrvatskih branitelja, na opasnost da budu zavedeni te vjeruju smrti i da ih promatraju s tog polazišta, očitujući da ne vjeruju pobjedi života. Podsjetio je da su hrvatski branitelji položili svoje živote za Domovinu te po svojoj žrtvi ljubavi, pridruženi Isusovoj pobjedi žrtve ljubavi na križu postali pobjednici i ostali prisutni među nama. Kazao je kako se pobjednička prisutnost Isusa Krista nad grijehom i smrću nastanila u nama po svetom krštenju i drugim sakramentima. „Ako je Isus Krist ušao u naša ljudska bića i zahvatio naš duh, naša sudbina nije smrt nego život s njime”, naglasio je biskup. Dodao je kako život nije nešto što dodjeljujemo jedni drugima, nego ono što može darovati samo Bog.

Poželio je majkama hrvatskih poginulih branitelja puno utjehe u svjetlu Isusova uskrsnuća, a županici i njezinim suradnicima obilje Božje snage kojom će služiti žiteljima Požeško-slavonske županije na taj način, da se na njima ne ostvaruje samo ono što je ljudski moguće, nego Božje djelo u Isusu Kristu.

Na svršetku misnog slavlja biskup je zahvalio svima koji su prigodom Dana županije sudjelovali na misnom slavlju za poginule, nestale i preminule hrvatske branitelje. Nositeljima pak javnih dužnosti u Požeško-slavonskoj županiji kao i prisutnim gradonačelnicima Požege, Pleternice i Lipika zahvalio je za njihovo požrtvovno služenju općem dobru i zazvao na njihovo djelovanje Božji blagoslov.