Foto: KTA // Nadbiskup Vukšić predvodio misu na svetkovinu Tijelova u sarajevskoj katedrali
Sarajevo (IKA)
Nadbiskup metropolit vrhbosanski i apostolski upravitelj Vojnog ordinarijata u BiH Tomo Vukšić predslavio je na svetkovinu Presvetog Tijela i Krvi Kristove - Tijelovo, u četvrtak 30. svibnja svečano misno slavlje u sarajevskoj katedrali Srca Isusova, izvijestila je KTA.
Koncelebrirala su šesnaestorica svećenika, među kojima generalni vikar Vrhbosanske nadbiskupije mons. Slađan Ćosić i tajnik Apostolske Nuncijature u BiH mons. Javier Camañes-Forés, članovi Stolnog kaptola i drugi svećenici. Sudjelovale su redovnice raznih družbi, bogoslovi i drugi vjernici.
Kod oltara su asistirali bogoslovi Vrhbosanskog bogoslovnog sjemeništa i Nadbiskupijskog misijskog međunarodnog sjemeništa Redemptoris Mater pod ravnanjem profesora vlč. Ivana Rake. Liturgijsko pjevanje animirao je Katedralni mješoviti zbor „Josip Stadler“ pod ravnanjem vlč. Marka Stanušića, a izvedena je Misa fra Ivana Perana.
Uvodeći u misno slavlje nadbiskup Vukšić rekao je da su na svetkovinu Tijela i Krvi Kristove vjernici pozvani na osobit način razmatrati i razmišljati o sadržaju Euharistijskog slavlja, o Isusovoj prisutnosti i o osobnom odnosu s Isusom. „Stoga, zahvalni dragom Isusu za njegovu prisutnost i za čast kršćanskog poslanja u ovome svijetu, molimo njegov blagoslov kako bismo uvijek, zaista i mi svi, kršteni i pomazani u njegovo ime, bili – kao dio Crkve – njegovo tijelo u ovome svijetu, njegovo djelovanje, njegova poruka, njegova ljubav i njegova dobrota“, rekao je u uvodu nadbiskup Vukšić.
U propovijedi naslovljenoj „Kršćanstvo je vjera prisutnosti Boga među ljudima i čovjekova osobnog odnosa s Bogom“, vrhbosanski nadbiskup istaknuo je da je svetkovina Presvetog Tijela i Krvi Kristove jedna od najsvečanijih i najznačajnijih blagdana kršćanske vjere koja poziva na razmišljanje o velikom daru, koji je Isus vjernicima ostavio u euharistiji, sakramentu njegova tijela i krvi.
Podsjetio je da pročitani odlomak iz evanđelja po Marku (Mk 14, 12-16, 22-26) govori upravo o ustanovljenju toga sakramenta na Posljednjoj večeri. „U današnjem odlomku iz Evanđelja čitamo o Isusu, koji šalje dvojicu svojih učenika da sve pripreme za Pashu. Taj se događaj zbiva tijekom blagdana beskvasnoga kruha, vremena od velike važnosti za Židove, u kojem obilježavaju svoje oslobođenje od ropstva u Egiptu. Isus ovu prigodu, međutim, koristi kako bi započeo novo oslobođenje, ne samo od fizičkog ropstva, već i od ropstva grijehu i smrti“, rekao je nadbiskup, dodavši da se u Isusovim riječima upućenim učenicima „Uzmite, ovo je tijelo moje“ i „Ovo je moja krv, krv saveza, koja se prolijeva za mnoge“ otkriva srce euharistijskog otajstva. „Isus, naime, ne nudi samo kruh i vino, već nam se u potpunosti nudi On sam, dajući nam svoje tijelo i krv kao znak novog i vječnog saveza“, naglasio je.
Nadalje je nadbiskup Vukšić istaknuo da je osobni susret s Kristom kojega vjernici doživljavaju u euharistiji „stvarna i živa Kristova prisutnost“ koji preobražava, jača i omogućuje život u skladu s njegovim učenjem. Dodao je da je euharistija također i sakrament jedinstva i zajedništva. „Kada idemo na misu, sjedinjeni smo s braćom i sestrama u Kristu i svi zajedno tvorimo Tijelo Kristovo, Crkvu“, rekao je mons. Vukšić te dodao da blagdan Tijelova „izražava mnogo dublju stvarnost od izražavanja vjere kroz prakse posta ili posebne trenutke molitve, jer više nisu ljudi ti koji čine ili nude nešto za Boga, već je sam Bog taj koji se nudi i svakodnevno je prisutan među nama po Tijelu i Krvi Gospodinovoj“.
Nadbiskup Vukšić je potom pojasnio da Isus nije bio zadovoljan samo riječima i djelima prema onima s kojima se izravno susretao te je stoga svima, koji ga nisu mogli vidjeti i koji ga nisu mogli dotaknuti, ostavio sakrament svoga tijela te upravo stoga, istaknuo je nadbiskup Vukšić, kršćanska vjera nije samo stvar teološkoga razmišljanja ili moralne prakse, već prisutnosti Boga među ljudima te osobnoga odnosa i zajedništva s Bogom. „Vjerovati ne znači samo meditirati ili recitirati formule, čak ni živjeti život prema određenim moralnim načelima i pravilima, već znači živjeti odnos koji dotiče cijelo ljudsko biće i sva njegova osjetila“, posvijestio je nadbiskup, dodavši da kršćanstvo, također, nije samo „religija duše“, već „religija čovjeka u cijelosti: i njegova duha i njegova tijela“.
Vrhbosanski nadbiskup je na kraju propovijedi istaknuo da, kao rezultat korjenitog zaokreta načina razmišljanja o čovjeku kojega kršćanstvo nudi, svako ljudsko biće, također u svom tijelu, postaje „sakrament prisutnosti Boga“. „Sam Isus to kaže kad veli da, svaki put kad činimo dobro jednom od najmanjih, čije je tijelo golo, boso, gladno, utamničeno, mi to činimo njemu! Euharistija je dakle sakrament Božje stvarne prisutnosti u ovom svijetu, ali je i sakrament jedinstva ljudske zajednice“, rekao je nadbiskup Vukšić pozvavši nazočne da sebe, svoju braću i sestre smatraju „znakom Isusove prisutnosti jer oni to jesu“.
Nakon pričesti uslijedila je euharistijska procesija s četiri postaje unutar katedrale. Svi sudionici Misnog slavlja pobožno su slušali odlomke svetopisamskih tekstova o temama: Euharistija – trajna prisutnost Kristova, Euharistija – Kristov i naš Vazam, Euharistija – žrtva i Euharistija – Gozba. Također su aktivno sudjelovali u molitvi ponavljajući retke otpjevnih psalama i litanijskih molitava te na koljenima primali blagoslov Presvetim Oltarskim Sakramentom. Na kraju su svi zapjevali riječi himna „Divnoj dakle Tajni ovoj klanjajmo se smjerno mi“ i nakon primljenog blagoslova otpjevali himan „Tebe Boga hvalimo“, izvijestila je KTA.