Budi dio naše mreže
Izbornik

HOŠE LI KATOLIĐKI "MISIONARI" POKRćTAVATI SRBIJU?

Beograd (IKA )

Beograd, 28. 7. 1994. (IKA) - Izvječđe o tobožnjem slanju katoli~kih "misionara" u Srbiju uznemirilo je, kako svjedo~e srpski mediji, tamočnju javnost. Jugoslovenska novinska agencija "Tanjug", pozivajuđi se na "hrvatski tisak", izvječđuje o naumu katol

Beograd, 28. 7. 1994. (IKA) – Izvječđe o tobožnjem slanju katoli~kih “misionara” u Srbiju uznemirilo je, kako svjedo~e srpski mediji, tamočnju javnost. Jugoslovenska novinska agencija “Tanjug”, pozivajuđi se na “hrvatski tisak”, izvječđuje o naumu katoli~kog “misioniranja” u Srbiji, u kojem bi sudjelovalo čest sveđenika iz Italije i dva iz ćpanjolske. U sredstvima javnog pripđavanja ta se namjera ozna~uje kao vatikanski pokučaj “unijađenja”. Rije~ je o nespretno naslovljenom ~lanku o neokatekumenskom sjemeničtu u Puli u “Globusu” od 8. srpnja 1994.
Mitropolit Srpske Pravoslavne Crkve za Hrvatsku, Sloveniju i Italiju g. Jovan reagirao je, pak, pozitivno na tu vijest te pojasnio da ta namjera zavrešuje potporu. Mitropolit smatra da je bolje da katoli~ki sveđenici navječtaju Evanšelje katolicima, nego da oni lutaju pod utjecajem okultnih sekti. “Europa mora sa~uvati jedinstvenu krčđansku tradiciju”, rekao je mitropolit Jovan Pavloviđ. On isti~e kako nema opasnosti od moguđeg prozelitizma, no, ne isklju~uje moguđnost da bi neki pravoslavni vjernici mogli “jeftino” prodati svoju vjeru, ipak svaki đe uvjereni pravoslavni vjernik ostati vjeran svojoj vjeri. Kako bi se izbjegao prozelitizam pravoslavni bi sveđenici morali biti “marljiviji” u svom poslu i morali bi uskladiti svoj život s odredbama Svetoga pisma. Mitropolit je kriti~ki ukazao na neke zapreke u evangelizaciji kao čto je “arogantnost” sveđenika i pomisao da đe njihove crkve biti same od sebe pune, te nadodao da postoje sveđenici koji ne znaju gdje im se u župnom uredu nalazi Biblija.
Kao primjer dobre suradnje izmešu pravoslavnih i katolika Pavloviđ navodi Sloveniju gdje im je Katoli~ka Crkva omoguđila koričtenje svojih prostora za bogoslužje. Mitropolit to tuma~i kao “~in krčđanske ljubavi i mešusobnog razumijevanja”, upozoravajuđi da postoje podru~ja u kojima pravoslavni vjernici žive “pod pritiskom”. U smislu dobrih ekumenskih odnosa on se nada potpori Katoli~ke Crkve u navječtanju Evanšelja i u dučobrižni~kom radu mešu Srbima u sve tri države njegove mitropolije.