Misa Večere Gospodnje u Dubrovniku
Foto: Angelina Tadić // Misa Večere Gospodnje u Dubrovniku
Dubrovnik (IKA)
Misu Večere Gospodnje predvodio je na Veliki četvrtak 6. travnja dubrovački biskup Roko Glasnović u katedrali Gospe Velike u Dubrovniku.
Koncelebrirali su generalni vikar mons. Ivica Pervan, upravitelj Svećeničkog doma mons. Tomo Lučić, katedralni župnik don Marin Lučić te drugi svećenici.
„Dostojno slaviti euharistiju znači biti u zajedništvu s Isusom“, kazao je biskup uvodeći u smisao i značenje slavlja.
Prisjećajući se Posljednje večere na kojoj je Isus Crkvi ostavio dar euharistije i ljubavi te ustanovio sveti red, biskup je obredno oprao noge dvanaestorici vjernika u spomen na dvanaestoricu Isusovih apostola.
Ove godine „apostoli“ su bili: Zdravko Kovačić, Željko Lale, Dubravko Kutnjak, Maro Pozniak, Tvrtko Herceg, Tonći Kirigin, Petar Kordić, Neven Zečević, Igor Đanić, Miljenko Mračić, Filko Kačić i Pero Bajurin.
„Slavimo ustanovljenje euharistije“, kazao je biskup te objasnio kako slaviti euharistiju nije moguće bez spremnosti na služenje.
„Euharistija je životna stvarnost izlaska iz sebe i raspoloživosti drugome“, istaknuo je biskup opisujući kako je ona, uz ostalo, blagdan oslobođenja od egoizma i navezanosti na sebe.
„Kristovo sebedarje nama u zalogaju kruha postiže potpunu svrhu tek onda kada i sami postanemo zalogaj kruha za druge, kada i sami sebe darivamo i kada nam sebedarje postaje temeljem odnosa s Bogom i ljudima“, naglasio je mons. Roko Glasnović.
U propovijedi je biskup pročitao nekoliko razmišljanja o Isusovim apostolima Judi i Petru. Naglasio je kako se Juda pokajao pred sobom, za razliku od Petra koji se pokajao pred Gospodinom. Tragedija Jude Iškariotskog je u tome što je mogao biti sveti Juda.
Potaknuo je vjernike da dopuste Gospodinu da im ljubavlju „opere noge“ u sakramentu pomirenja istaknuvši kako „Božja ljubav oživljava“.
Na misi je pjevao Mješoviti katedralni zbor pod vodstvom Petre Potrebica i uz orguljašku pratnju Marka Palčoka. Po završetku mise Presveti Oltarski Sakrament u procesiji je prenesen i pohranjen na bočni oltar koji simbolično predstavlja Isusov grob.