Budi dio naše mreže
Izbornik

Papa: Čovječanstvo odbacuje rat

Vatikan

"I usred najžešćih sukoba", ističe Papa ciljajući na rat u Iraku, "uvijek je moguće, te dakle i nužno, poštivati dostojanstvo neprijateljskog vojnika, dostojanstvo civilnih žrtava, neizbrisivo dostojanstvo svakog ljudskog bića uvučenog u oružane sukobe"

Vatikan, (IKA) – “Sadašnji široki pokret u prilog mira” u koji su uključeni “ljudi sa svih kontinenata i iz svake kulture” pokazuje kako je “rat kao sredstvo rješavanja sporova među državama odbačen – prije no u Povelji Ujedinjenih naroda – u svijesti velikog dijela čovječanstva, izuzev dopuštenosti obrane protiv agresora”, piše papa Ivan Pavao II. u poruci upućenoj vojnim kapelanima u prigodi tečaja formacije za humanitarno pravo, koji su priredili Kongregacija za biskupe i Papinsko vijeće za pravdu i mir.
“I usred najžešćih sukoba”, ističe Papa ciljajući na rat u Iraku, “uvijek je moguće, te dakle i nužno, poštivati dostojanstvo neprijateljskog vojnika, dostojanstvo civilnih žrtava, neizbrisivo dostojanstvo svakog ljudskog bića uvučenog u oružane sukobe”, također kako bi se potaknulo “ono pomirenje nužno za povratak mira nakon sukoba”. Sveta Stolica, podsjeća Ivan Pavao II. vojne kapelane, pridaje veliku “važnost humanitarnom pravu, kao zaštiti dostojanstva osobe, također u tragičnim okolnostima rata”. Papa je pritom, ponovno se implicitno nadovezujući na rat u Iraku, istaknuo kako je imperativ zahtjev za pravilima koji će ratne operacije učiniti manje nečovječnim. I u proteklim stoljećima, podsjetio je Papa, kršćanski je pogled na čovjeka nadahnulo nastojanje da se ublaži tradicionalna okrutnost rata kako bi se zajamčilo čovječnije postupanje prema onima koji su upleteni u sukobe. “Premda je plod političkih dogovora i sporazuma između pojedinaca i naroda”, ističe Sveti Otac u zaključku poruke, “mir, u pogledu vjere, je Božji dar, koji se mora zazivati neprestance molitvom i pokorom”. Iz toga proizlazi “obveza djelovanja i molitve da ratova nestane s obzorja čovječanstva”, na koju Papa potiče sve, polazeći od konstatacije kako je “napor različitih religija da podupru traženje mira razlog utjehe i nade”.