Istina je prava novost.

Papa Franjo članovima Rimske rote: Čuvajte kršćanske bračne parove

Poput Akvile i Priscile Crkvi su danas potrebni kršćanski bračni parovi, ustrajni svjedoci evanđelja, istaknuo je papa Franjo, primivši 25. siječnja 2020. u audijenciju suce i odvjetnike Apostolskoga sudišta Rimske rote. Pastire je pak pozvao da štite brak od ideologijā i partikularizama, izvijestio je Vatican News.

Bračni parovi evangelizatori, u pokretu i slušanju Duha Svetoga, učitelji blizine i besplatnosti, supružnici svjedoci sposobni biti kvasac, tim je riječima papa Franjo otvorio sudsku godinu, govoreći o Akvili i Priscili, opisanima u Djelima apostolskim, kao svetom uzoru bračnoga života. To bi trebalo našim župama, posebno u gradskim područjima u kojima župnik i njegovi suradnici svećenici nikada neće imati vremena i snage kako bi došli do vjernika koji, iako se izjašnjavaju kršćanima, ne pristupaju često sakramentima i ne poznaju, ili gotovo ne poznaju, Krista, napomenuo je Papa.

Akvila i Priscila evangelizirali su budući da su bili učitelji žara prema Gospodinu i evanđelju, žara srca koji se ne pretvara u prazne riječi, nego u konkretne geste bliskosti i blizine s najpotrebitijom braćom, u geste prihvata, skrbi i besplatnosti. Sve su to uporišta reforme ženidbenog postupka koju je potaknuo papa Franjo. Upravo se zbog toga Sveti Otac obratio nazočnim sucima i upitao ih jesu li u prosudbama bili blizu srcu ljudi, jesu li otvorili svoje srce besplatnosti ili su bili obuzeti gospodarskim i komercijalnim interesima, te istaknuo: Božji će sud o tomu biti vrlo snažan.

Pastirima je Papa dao zadaću da prosvjetljuju i vode svete kršćanske bračne parove, da ih ističu, da ih učine subjektima nove sposobnosti u življenju braka, da ih čuvaju kako ne bi pali u mrežu ideologijā koje su opasnost za postojanost sakramenta. Valja paziti da ne padnu u opasnost partikularizma odlučujući živjeti u izabranim skupinama. Naprotiv, treba se otvoriti univerzalnosti spasenja, napomenuo je papa Franjo te primijetio da, iako smo zahvalni Bogu za prisutnost Crkve, pokretā i udrugā koji ne zanemaruju formaciju kršćanskih bračnih parova, ipak treba istaknuti da je župa po sebi crkveno mjesto navještaja i svjedočenja, jer u tom kontekstu već žive kršćanski supružnici koji mogu biti aktivni svjedoci ljepote i bračne i obiteljske ljubavi.