Budi dio naše mreže
Izbornik

U tišini, molitvi i sabranosti u varaždinskoj katedrali slavljeni Obredi Muke Gospodnje

Varaždin (IKA)

Umirovljeni varaždinski biskup Josip Mrzljak predvodio je na Veliki petak, dan spomena Kristove muke i smrti, 10. travnja Obrede Muke Gospodnje u katedrali Uznesenja BDM u Varaždinu.

Na Veliki petak, zapovijedani post i nemrs, u Katoličkoj Crkvi slave se Obredi Muke Gospodnje. Tako je u varaždinskoj katedrali biskup Mrzljak, u izvanrednim okolnostima pred praznom katedralom, ali u izravnom televizijskom prijenosu, predvodio Obred i u zajedništvu s varaždinskim biskupom Božom Radošem, kanonicima Stolnog kaptola te najbližim suradnicima.
U prvom dijelu, Službi riječi, nakon odlomka iz Knjige proroka Izaije i Poslanice Hebrejima čitana je “Muka Gospodina našega Isusa Krista po Ivanu”. Preč. Damir Bobovec (Isus) i preč. Josip Koprek (evanđelist) su uz pomoć koralista varaždinske katedrale približili vjernicima Isusove posljednje sate zemaljskog života.
U propovijedi biskup Radoš je vjernike ispred TV ekrana pozvao da zajedno s Gospodinom hode Njegovim križnim putem. Potaknuo je sve da ovu večer u svojim kućama u zajedništvu svojih obitelji razmatraju i meditiraju nad Božjom riječi, posebice nad Isusovom mukom.
Biskup je približio vjernicima nekoliko slika koje se mogu vidjeti prije i tijekom Isusove muke, a čiji su glavni likovi kao krijesnice koje svijetle u mraku križnoga puta. One nam govore o životu i svjetlu, ali i tome da i na križnom putu, te mraku Velikog petka i samoći Velike subote, ima svijetlih ljudi, dodao je biskup. Žena koja je Isusu pomazala noge u Lazarovoj kući, zatim Pilatova žena koja je jedina na suđenju stala u Kristovu obranu, te žene koje su plakale dok su susrele izmučenog Krista, pričaju i o nama samima, o našem životu, kazao je mons. Radoš, dodavši da nam takvi svijetli likovi govore kakva je prava Božja slika, ali i u čemu smo mi pogriješili i narušili tu savršenu sliku.
„Marija je grešnica, a dolazi do Isusovih nogu i s pomašću mu maže noge. Time je iskazala Kristu znak ljubavi bez mjere. Sve dragocjeno što je imala, a bila je to pomast vrijedna godišnje plaće, posula je po Isusovim nogama. Ona je imala intuiciju da Učitelj ide na put beskrajne ljubavi. Ima intuiciju da će otići, ali da je njegov čin, čin davanja i darivanja, znak ljubavi. Nasuprot njoj stoji Juda. Njegova nas slika plaši. Pitamo se nismo li i mi takvi? Isus ga je ljubio, ali njegova je nutrina potpuno hladna. On se, kao suprotnost onoj ženi, uzdiže kao moralna vertikala i želi s visoka davati lekcije osobi koja Krista istinski ljubi. Često se i nama događa da dijelimo lekcije onima koji su naši učitelji. Umjesto da je gleda svisoka, Juda je trebao naučiti nešto od Marijine širokogrudnosti i ljubavi koja nema granica. Ovo je prilika i za nas; možemo u ove dane ući kroz vrata velikodušnosti, ljepote i mirisa ove žene koja ljubi, ili kroz vrata Jude koji oštro gleda, koga mržnja razdire te koga ljuti svaki čin ljubavi i dobrote“, poručio je biskup.
Govoreći o Pilatovoj ženi, biskup je kazao kako je ona jedina koja staje u Isusovu obranu. Ona govori Pilatu da ne sudi Isusu prema jačini glasa, javnome mnijenju ili pritisku vjerskih i drugih moćnika onoga vremena, već neka sudi samo po istini kao vrhovnom zakonu. Pilatova žena svima nama poručuje da istina nije na prodaju. Pilat će prodati istinu za lažni mir, a poruka Pilatove žene je “činiti prema svojoj savjesti”, poručio je biskup. Tumačeći o ženama koje su susrele Isusa i pritom gorko plakale, biskup je rekao kako je plač znak snažnih emocija. Žene koje svojim suzama prate Isusov hod, istim tim suzama žele zaustaviti krv nedužnoga koja se prolijeva na njih i na njihovu djecu, rekao je biskup u nastavku homilije.
„Te žene imaju dušu koju suzama cijede i kao da kažu ‘život se mora sačuvati’. One znaju kako je nastao život u njihovoj utrobi, da to nije samo čin muža i žene, nego netko drugi stoji iza svega zbog čega je život uvijek svet. Nasuprot sinova koji Isusa prate na križ i žele ga ubiti, ove žene svojim plačem žele zaustaviti smrt. Suze su tajanstven ‘deterdžent’, toliko moćan da briše i ono što ništa ne može izbrisati. Suze peru i naš grijeh, one su preduvjet da bismo mogli biti očišćeni i oslobođeni. Isus će kazati, nemojte plakati nada mnom, nego nad sobom i svojom djecom. Isus će u suzama tih žena prepoznati bol koja je put da oslobodi one koji su krvlju okaljali svoj život“, dodao je varaždinski biskup.
Služba riječi Obreda Muke Gospodnje završila je velikom i posebnom molitvom vjernika u kojoj je biskup Mrzljak molio za potrebe Crkve, za Svetog Oca Franju, sve biskupe, svećenike i đakone Crkve, kao i za sav vjerni narod, za katekumene, za zajedništvo svih koji vjeruju u Krista, za Židove ‘kojima je Bog prvima govorio i dao obećanja’, za sve one koji ne vjeruju u Krista ‘da ih Duh Sveti rasvijetli i privede na put spasenja’, za one koji Boga ne priznaju ‘da iskreno slijede glas savjesti i tako prispiju k Bogu – Ocu sviju ljudi’, za sve državne poglavare ‘da Gospodin upravi u njih srce po svojoj volji, da traže mir i slobodu svih ljudi, za pogođene u vrijeme pandemije, da Bog i Gospodin naš udijeli zdravlje bolesnima, snagu zdravstvenomu osoblju, utjehu obiteljima koje pate, a preminulima puninu otkupljenja, da Bog očisti svijet od svih zabluda, bolesti ukloni, glad odagna, otvori tamnice i razriješi okove, dade sigurnost putnicima i pomorcima, povratak iseljenicima, bolesnima zdravlje, a umirućima vječno spasenje’.
Liturgija je zaključena pričesti hostijama posvećenima na Misi Večere Gospodnje, dan ranije na Veliki četvrtak. Oltar se na kraju Službe razotkrio i ogolio, a vjernici su pozvani u tišini, molitvi i promišljanju biti u svojim kućama, dok cijela Crkva uranja u tišinu iščekivanja uskrsnuća.