Istina je prava novost.

Kardinal Puljić predvodio proslavu Tijelova u sarajevskoj katedrali

Vrhbosanski nadbiskup metropolit kardinal Vinko Puljić predslavio je na svetkovinu Presvetog Tijela i Krvi Kristove, u četvrtak 3. lipnja, u sarajevskoj katedrali Srca Isusova svečanu euharistiju u zajedništvu s vrhbosanskim nadbiskupom koadjutorom i vojnim apostolskim upraviteljem u BiH Tomom Vukšićem te još dvanaestoricom svećenika, uz sudjelovanje redovnica raznih družbi, bogoslova i drugih vjernika, izvijestila je Katolička tiskovna agencija.

Na početku mise kardinal Puljić pozdravio je sve prisutne te ih je pozvao da Isusu otvore vrata svoga srca i ondje ga udome da bi skrušenim srcem i živom vjerom sudjelovali u svetom otajstvu.

Na početku homilije kardinal Puljić izrazio je radost što zajedno slave misu, naglasivši da „nema većeg zajedništva od euharistijskog“. Kazao je i da nema ni većeg spomena od onoga kojega je Isus ostavio onima koji u Njega vjeruju jer je ostavio samoga sebe. Pojasnio je da proslavom Tijelova žele izvanjskim načinom izraziti čašćenje onoga što se slavi u Velikom tjednu na Veliki četvrtak – „sam čin da je Isus ostao živ među nama“. „Ostao je prvo kao hrana – zato je uzeo kruh i njega pretvorio u svoje tijelo“, riječi su kardinala Puljića koji je dodao da je, čitajući o čudima vezanim uz euharistiju, saznao da se, vezano uz neobjašnjivu pretvorbu kruha u meso, zapravo radilo o dijelovima srca te je to protumačio kao darivanje Božje ljubavi ljudima.

„Nama se nitko nije mogao darovati kao što nam se Isus darovao u Euharistiji“, kazao je kardinal Puljić, upozorivši da primati Isusa kao hranu nikada ne smije postati nešto uobičajeno. „Mi sjedamo s Njim za stol euharistijski kada slavimo euharistiju, kada primamo Pričest. Što znači s Bogom sjesti za stol? Nema većeg gostoprimstva. Jasno da je to hrana nama za životno putovanje vjere. Zato je i ostao s nama – da hrani našu vjeru, da nas uzdrži u vjernosti“, kazao je vrhbosanski nadbiskup te je istaknuo da „biti s Isusom“ znači izgrađivati pomirenje.

„Ne možemo mi Isusa blagovati, a u srcu mržnju nositi ili nekoga otpisati. Čim nekoga otpisujem, otpisao sam Isusa jer se On s nama sjedinjuje, izjednačava… Nije to lako shvatiti, a još je teže ostvariti“, upozorio je kardinal Puljić, dodavši da je euharistija proces zrenja u vjeri i izgrađivanja zajedništva jer „primajući Isusa s Njime se sjedinjujemo, ali on nas preobražava u sebe da mi postanemo Kristovi – mistično tijelo Kristovo“.

Kardinal Puljić potaknuo je vjernike na „mali ispit savjesti“ tako da se zapitaju, koliko puta su se zapravo s Isusom sjedinili. „Naše misli ni izdaleka nisu Njegove. Mi svoje ‚ganjamo‘, a On bi htio nas oblikovati po svome srcu. I teško je to dozvoliti jer naša sebičnost i oholost ne dozvoljavaju da prodre Njegova misao u nas. Zato je važno shvatiti: koliko god smo mi ‚krhka roba‘, neustrajni, promjenjivi, On je ostao trajno prisutan“, riječi su kardinala Puljića koji je istaknuo da je divno doživjeti prisutnost Isusovu u sebi, u euharistiji, na oltaru, u misi… Kao što uzimamo tablete za tjelesno zdravlje koje nam propisuju liječnici, rekao je kardinal Puljić, potrebno je shvatiti da je za naše duhovno zdravlje u našem životu potrebna Isusova prisutnost koju ćemo tražiti prvenstveno iz poniznosti „bez koje Euharistija ne može donijeti ploda“. Vjernike je na kraju potaknuo da ne zaborave da su voljena bića jer Isus stalno na njih misli, daruje im se i s njima želi živjeti, a samo ga trebaju znati tražiti, klanjati mu se, hvaliti ga, usvajati njegove stavove i zračiti njegovom ljubavi.

Nakon pričesti uslijedila je euharistijska procesija s četiri postaje unutar katedrale uz pobožno sudjelovanje svih prisutnih.

Liturgijsko pjevanje predvodili su bogoslovi Vrhbosanskoga bogoslovnog sjemeništa.

Svetkovina Tijelova slavi se u četvrtak nakon nedjelje Presvetog Trojstva. U središtu je čašćenje Oltarskog Sakramenta pri čemu se osobito ističe nazočnost cijelog Krista u posvećenoj Hostiji. Povijesno gledano najvažniji poticaj za uvođenje ovog blagdana bila su viđenja redovnice Julijane iz Lütticha u 13. stoljeću. Za cijelu Crkvu ovu je svetkovinu propisao papa Urban IV. 1264. godine. U hrvatskom se jeziku za nju, osim naziva Tijelovo, koristi i naziv Brašančevo, objavila je KTA.