Hodočašće franjevaca trećoredaca u Svetu zemlju
Foto: Franjevci trećoredci // Hodočašće u Svetu zemlju
Jeruzalem (IKA)
Franjevci trećoredci pohodili su Svetu zemlju u okviru provincijskoga hodočašća od srijede 6. do utorka 12. rujna predvođeni provincijalom fra Ivom Martinovićem i voditeljem hodočašća fra Matejom Jovanovcem, izvijestili su iz provincije.
Na hodočašću je bilo četrnaest redovnika provincije, a hodočasnicima se pridružio i svećenik Zadarske nadbiskupije don Šime Žilić, župnik u Polači. Voditelj fra Matej Jovanovac, član provincije, magistar biblijskih znanosti, koji je dio poslijediplomskog studija proveo u Jeruzalemu i Svetoj zemlji, na svetim je mjestima tumačio biblijske tekstove koji se na njih odnose i povezivao poruku svetih mjesta sa životom i djelovanjem nazočnih franjevaca te je hodočašće, s dnevnim moljenjem Jutarnje i Večernje i slavljem euharistije, bilo za sudionike i svojevrsna duhovna obnova.
Prvog dana hodočašća, 6. rujna hodočastili su u špilju i baziliku Isusova rođenja u Betlehemu, slavili misu u kapeli sv. Jelene kraj bazilike te posjetili crkvu svete Katarine i ćeliju sv. Jeronima, zaštitnika provincije. Prije odlaska na Pastirsko polje kraj Betlehema posjetili su i crkvu špilje Mlijeka nedaleko od bazilike.
Drugi dan, 7. rujna bio je posvećen prvome dijelu hodočašća u Jeruzalemu. Prijepodne su na svetom brdu Sionu hodočastili u dvoranu Posljednje večere i baziliku Marijina usnuća, a zatim u crkvu zvanu Sveti Petar „in gallicantu“ (kod pijetlova pjeva). U kripti te crkve razgledali su prostor za koji se vjeruje da su u njemu bila Kajfina palača i zatvor u kojem je Isus proveo posljednju noć na zemlji.
Poslijepodne su, hodočasteći na Maslinsku goru, najprije slavili euharistiju u crkvi Dominus clevit ‒ Gospodin je plakao (nad Jeruzalemom), a zatim bili u Getsemanskom vrtu i bazilici Krvava znoja Isusova, Getsemanskoj špilji i obližnjoj crkvi Uznesenja Marijina na mjestu Marijina groba. U franjevačkom samostanu u Getsemanskom vrtu primio ih je na domjenak fra Siniša Srebrenović, OFM.
Trećega dana, 8. rujna prijepodne, zaustavili su se, na putu prema Karmelu i Nazaretu, kraj rimskog akvadukta u Cezareji Primorskoj, sjedištu rimskog upravitelja (tamo je sv. Pavao pred progonom Židova imao zaštićeni boravak prije odlaska u Rim). Poslijepodne su slavili euharistiju u bazilici Navještenja, hodočastili na brdo Tabor te se u povratku u Nazaret zaustavili na Brdu strmoglavljenja, na „rubu brijega“ s kojeg su, prema Evanđelju po Luki, Nazarećani htjeli strmoglaviti Isusa.
Prenoćivši u hodočasničkoj kući „Casa Nova“ kraj bazilike Navještenja i posjetivši i crkvu sv. Josipa kraj bazilike, uputili su se četvrtog dana, 9. rujna prema Galilejskom jezeru, prostorima početka Isusova javnog djelovanja. Tamo su najprije bili na Brdu blaženstava a zatim u Tabgi, u bazilici Čudesnog umnoženja kruha. Nakon vožnje Galilejskim jezerom i razmatranja na lađi slavili su euharistiju u svetištu Petrova prvenstva te posjetili Kafarnaum, mjesto Isusova prebivanja za djelovanja u Galileji. Uvečer su se cestom uz Jordan vratili u Jeruzalem na drugi dio hodočašća po Judeji.
Petog dana, 10. rujna su na putu u Jerihon i slavili euharistiju u Betaniji kraj Jeruzalema, mjestu Isusovih prijatelja Lazara, Marije i Marte. Iz Jerihona su se žičarom odvezli do grčkoga pravoslavnog samostana na Brdu napastī. Poslijepodne su bili na mjestu Isusova krštenja na Jordanu i ondje obnovili krsna obećanja. Posjetivši Mrtvo more, zaustavili su se u povratku u Jeruzalem na brdima Judejske pustinje te izmolili Večernju na vidikovcu nasuprot pravoslavnog samostana sv. Jurja, smještenog na stijenama klanca iznad vadija (suhe riječne doline). U večernjim satima jedna je skupina hodočasnika obišla muslimansku, židovsku i armensku četvrt unutar zidina staroga jeruzalemskoga grada.
Šestog dana, 11. rujna posjetili su Zid plača i prostor nekadašnjega jeruzalemskog Hrama na kojem je sada Omarova džamija te crkvu sv. Ane uz Ovčji ribnjak na kojem je Isus ozdravio uzetog čovjeka. Hodeći i moleći na postajama Isusova križnog puta kroz ulicu Via Dolorosa došli su od Kapele bičevanja do Bazilike groba Isusova u kojoj je i Golgota, mjesto Isusova raspeća. Na kraju dana hodočastili su i u Crkvu Očenaša na Maslinskoj gori. Zahvaljujući franjevcima iz samostana pri bazilici groba Isusova šestorica hodočasnika imali su milosnu priliku bdjeti i moliti na grobu Golgoti od večeri do ponoći.
Posljednjega dana, 12. rujna hodočastili su u Ain Karim na rubu Jeruzalema u crkvu Ivana Krstitelja, na mjesto njegova rođenja i u crkvu Pohođenja Marijina Elizabeti; ti se biblijski događaji u povezuju s Ain Karimom. Na završetku hodočašća, na putu u zračnu luku u Tel Avivu, hodočastili su u crkvu sv. Petra u Jafi; tamo je on imao glasovito viđenje koje mu je pokazalo da i pogane treba krstiti i primati u Crkvu. Na euharistiji u toj crkvi zahvalili su Bogu za zaštitu i blagoslov na hodočašću po Svetoj zemlji, izvijestili su iz provincije.