U Vatikanu predstavljen logotip Jubileja 2025. – „Hodočasnici nade”
Foto: Vatican Media // Jubilej 2025. - logotip, Giacomo Travisani
Vatikan (IKA)
Logotip Jubileja 2025. – „Hodočasnici nade“ predstavljen je u utorak 28. lipnja u Vatikanu, prenosi Vatican News.
Državni tajnik Svete Stolice kardinal Pietro Parolin naglasio je tijekom predstavljanja loga kako aktualni događaju pozivaju da zadržimo pogled na kreposti nade. Za kardinala Parolina Jubilej je dobra prilika ponuđena na poseban način Rimu i Italiji kao trenutak prihvaćanja milijuna turista koji će doći doživjeti događaj vjere i kulture.
Predsjednik Papinskog vijeća za novu evangelizaciju nadbiskup Rino Fisichella objasnio je logo i njegovo teološko značenje.
Radi se o slici s četiri stilizirane figure koje označavaju čovječanstvo koje dolazi s četiri strane svijeta. Jedna figura je u zagrljaju druge označavajući solidarnost i bratstvo koji moraju ujediniti narode, a predvodnik prianja i grli križ, znak vjere i nade, koja ne smije nikada biti napuštena. Valovi ispod prikazuju da se hodočašće života ne odvija uvijek u mirnim vodama. Kao poziv na nadu u osobnim događajima i kada se događaji svijeta nameću s najvećom intenzivnošću, donji dio križa produljuje se i pretvara u sidro – metaforu nade – koje se nameće gibanju valova.
Nije slučajan kromatski odabir za likove. Crvena boja prikazuje ljubav, djelovanje i dijeljenje. Žuta je boja ljudske topline. Zelena predstavlja mir i ravnotežu, a plava sigurnost i zaštitu. Crna boja križa i sidra predstavlja autoritet i unutarnji aspekt. Cijeli prikaz prikazuje koliko put hodočasnika nije individualna stvarnost, nego zajednička i dinamička koja teži križu, koji je također dinamičan u svojoj pognutosti prema čovječanstvu kao da mu ide u susret i ne ostavlja ga samog, nego nudi sigurnost prisutnosti i nade.
Prikaz upotpunjuje moto Jubileja 2025. Peregrinantes in Spem – hodočasnici u nadi, koji je zelene boje.
Mons. Fisichella dodao je kako logo predstavlja „kompas koji treba slijediti i zajednički izražajni nazivnik sposoban na transverzalan način prožimati sve elemente koji kruže oko proslave jubilarnog događaja“ te izražava identitet i osebujnu duhovnu temu, zatvarajući teološki smisao oko kojeg se Jubilej razvija i ostvaruje.
Osvrćući se na sam odabir logotipa, predsjednik Vijeća rekao je kako su Papi predstavljena tri finalna projekta da odabere onaj koji najviše odgovara. „Odabir nije bio lak ni za njega. Nakon promatranja projekata više puta i izraženog zadovoljstva, odabir je pao na prijedlog Giacoma Travisanija.“